Da li je e-mail marketing zastario?

Šta je digitalni marketing i šta obuhvata?

Digitalni marketing podrazumijeva promociju proizvoda ili usluge korištenjem digitalnih komunikacijskih kanala, kako bi određena poruka došla do primarne publike.

Osnovni i najpopularniji alati ove vrste marketinga su:

SEO optimizacija – primjena SEO tehnika za optimiziranje sitea, tako da se site dobro pozicionira za određene ključne riječi i fraze na pretraživaču.

Copywriting – vještina osmišljavanja relevantnog sadržaja koji će privući pažnju primarne publike.

Social media marketing – kreiranje i objavljivanje sadržaja na različitim društvenim mrežama (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter…) kao i praćenje efekata objava.

Plaćeno internet oglašavanje  osmišljavanje i kreiranje plaćenih internet reklama pomoću platformi kao što su Google AdWords, Facebook Ads Manager, Exoclick… Ova vrsta oglašavanja se često naziva i PPC (pay-per-click) oglašavanje.

E-mail marketing  skup vještina koje su od izuzetnog značaja za promotivne i prodajne kampanje. Ovakva vrsta marketinga postoji da bi stvorila, ojačala i održala vezu između tvrtke i korisnika ili korisnica njenih proizvoda i usluga. Na ovaj način se gradi uzajamno povjerenje.

Digitalni marketing napreduje kako se tehnologija mijenja. Prije samo tri godine, statistički podaci pokazali su da se čak 90% svjetskih organizacija služi digitalnim marketingom, čiji su troškovi tada bili 62% manji u odnosu na tradicionalni marketing (tv, novine, radio, posteri, bilboardi, vizitke).

Tradicionalni marketing više ne igra glavnu ulogu na tržištu, jer se danas koristi brend koji direktno komunicira s konzumentima, ali ne samo to – digitalni marketing pruža i mogućnost jednostavnog i detaljnog mjerenja rezultata, što je vrlo značajno kako bi svaka sljedeća kampanja bila uspješnija.

E-mail marketing kao dio strategije digitalnog marketinga

E-mail marketing predstavlja dio strategije digitalnog marketinga, a podrazumijeva kreiranje i slanje personaliziranih mailova jasno definiranoj bazi mail adresa.

Njegov najveći značaj je u tome što omogućuje da se povoljno, jednostavno i efikasno povežemo s potencijalnim kupcima – nudeći određen proizvod/uslugu jasno definiranoj ciljnoj grupi, stvaramo osjećaj povjerenja kod kupaca.

Dvije velike prednosti email marketinga su:

  1. email kampanje su dosta jeftinije i jednostavnije za provođenje od drugih kampanja u digitalnom marketingu;
  2. jednostavno mjerenje efekata email kampanje pomoću feedbacka korisnika ili korisnica i analitike.

Potrebno je samo smisliti dobar naslov maila (Subject) koji će omogućiti dovoljan broj klikova, kao i primamljiv dizajn samog newslettera. Najbolje bi bilo email kampanju provoditi zajedno s ostalim načinima digitalne promocije i oglašavanja.

Istraživanje publike i ponuda

Što god da radimo, bitno je da znate kome se obraćamo. To je najvažnije i u marketingu. Publika kojoj se na taj način obraćamo je ciljana publika.

Ciljana publika je odabrana grupa konzumenata s našeg tržišta koji imaju veliki potencijal da postanu naši klijenti ili klijentice.

Neka od pitanja koja vam mogu pomoći pri definiranju „ciljne publike” i „tipičnog kupca” su:

Ko? – Ko bi kupio naš proizvod?

Zašto? – Zašto bi bili zainteresirani za ovaj proizvod ili uslugu?

Postoji li alternativa? – Postoji li alternativa za naš proizvod ili uslugu?

Kako? – Kako naša ideja ili proizvod pomažu i koje probleme rješavaju?

Koliko? – Koliko ljudi ima među našim tipičnim klijentima ili klijenticama?

Gdje? – Gdje naši tipični klijenti ili prijentice provode vrijeme na internetu i u stvarnom životu.

Je li email marketing zastario?

Prvi mail poslan je 1972. godine, a nekoliko godina kasnije uvedena je opcija odgovaranja na mailove, po zamisli Raya Tomlinsona. On je napravio program pomoću kojega će korisnici ili korisnice istog računara moći jedno drugom ostavljati poruke.

Ubrzo nakon toga, program je evoluirao i omogućio razmjenu između dva računara, što je dovelo do nastanka tzv. „monkeya” – @ (et). Zahvaljujući brzini i jednostavnosti, ubrzo postaje jedan od najkorištenijih vidova komunikacije, kako u biznis svijetu, tako i u privatnom.

Većina ljudi koji se ne bave internet marketingom misle da je email marketing zastario i prevladan, dok se u praksi veliki broj uspješnih poslova zasniva upravo na email marketingu.

Bit ovog tipa marketinga su mailing liste, odnosno baze email adresa korisnika ili korisnica koji su pokazali interes za vaše proizvode/usluge, a na koje ćete povremeno slati različite reklamne poruke (obavijesti o novim proizvodima/uslugama, akcijama, rasprodajama i sl). Na taj način, svi vaši potencijalni klijenti ili klijentice će biti pravovremeno obavješteni o novinama u vašoj ponudi.

Dakle, email marketing je i dalje relevantan!

Stručni tekstovi, u vezi s ovim dijelom digitalnog marketinga, već prošle godine objavljivali su razne rezultate istraživanja, gdje samo neki pokazuju sljedeće: 62% milenijalaca i 65% pripadnika ili pripadnica generacije Z preferiraju primanje poruka brendova putem email-a, za razliku od drugih kanala poput Facebook-a.

U vezi s tim, čak 72% potrošača, od 25 do 34 godina, smatra da će email postojati i za desetljeće od danas.

Prema studiji koju je provela kompanija HostPapa, a čiji su rezultati objavljeni u jednom članku na siteu The Balance Small Business, rečeno je da:

94% korisnika ili korisnica interneta koristi e-poštu, dok

samo 61% njih koristi društvene medije,

75% odraslih online korisnika ili korisnica kaže da je marketing putem e-pošte njihov omiljeni način marketinga.

Naravno, to ne znači da ne trebaju koristiti i druge vidove internet oglašavanja. U idealnom slučaju, email marketing treba kombinirati s ostalim tehnikama i alatima internet marketinga, a posebno s društvenim mrežama.

Prethodni članak
Seo Optimizacija – Vodič za Početnike
Sljedeći članak
Kako digitalni marketing može pomoći vašoj firmi?