5 razloga zašto Facebook stranica nije dovoljna

Da, vaš posao mora biti prisutan na Facebooku. I da, vrlo je jednostavno napraviti Facebook stranicu.

Međutim, razvijati vaš posao putem Facebooka baš i nije naročito efikasno. Dobivati ili kupiti “lajkove” na Facebooku je relativno lako ali privući nove klijente baš i nije.

Vidimo mnoge freelancere, trenere, govornike, konzultante i druge talentirane ljude koji isključivo ovise o svojoj prisutnosti na Facebooku i pitaju se zašto njihov posao ne napreduje.

To je jednostavno zato što vas Facebook neće dobro služiti ako nemate web stranicu kao primarno sjedište za vaš posao.

EVO 5 RAZLOGA ZAŠTO JE KLASIČNA WEB STRANICA OBAVEZNA UZ VAŠU FACEBOOK STRANICU

1. Nisu svi na Facebooku

Prema nedavnim statistikama o društvenim mrežama, 2.4 milijarde ljudi koristi Internet a od toga 1.1 milijarda koristi Facebook.

U prijevodu, ako Internet prisutnost vaše firme ovisi isključivo o Facebooku onda propuštate ~55% potencijalnih kupaca.

Ako ste kao ja (koji osobno ne koristim Facebook) onda ćete se često naći u razgovoru sa ljudima kojima je već dosta Facebooka i žele se malo “odspojiti”. Dapače, Facebook postaje sve kompleksniji iz dana u dan te iz tog razloga morate imati svoju web stranicu kao pouzdaniji medij za komuniciranje sa vašim klijentima.

2. Većina fanova ne vidi vaše objave

Ovo je šokantna činjenica. Kada objavite nešto na svojoj FB stranici, u prosjeku 6% vaših fanova vide taj post [1].

Ako želite doseći veći broj vaših fanova onda morate platiti Facebooku da promovira vaš post. Ono što situaciju čini još gorom je to da broj vaših fanova / pratioca / klijenata ne raste zadovoljavajućom brzinom osim ako platite Facebook oglase kako biste promovirali vašu FB stranicu.

Dakle, morate platiti kako biste promovirali svoju FB stranicu i sakupili veliki broj fanova a samo 6% vide vaše objave. Nakon svega toga, morate ponovno plaćati po objavi kako bi bili sigurni da ste dosegli sve vaše fanove.

Ovo baš i ne izgleda kao poštena transakcija.

Iz tog razloga morate imati web stranicu kako bi sami bili “vlasnik” svoje publike.

Na vašem blogu možete davati poklone (popust, knjiga itd.) u zamjenu za mailove vaših posjetitelja. Na ovaj način gradite vlastitu bazu korisnika koje možete dosegnuti u bilo koje doba putem newslettera bez dodatnih troškova.

3. Propuštate pretraživače

Gdje obično idete kada tražite neku informaciju?

Ako ste kao ja, onda je Google vaše prvo odredište.

Ako je vaš posao isključivo na Facebooku onda propuštate sve moguće “Google” klijente. Jedina šansa da se pojavite u rezultatima pretrage jest kada ljudi traže isključivo VAŠE (POSLOVNO) IME ili ime vaše Facebook stranice.

Primjer pretrage na Facebooku mogao bi biti “Izrada web stranica Zagreb”. Očekivali bi da ćete dobiti profile ili stranice firmi i obrta koji se bave izradom web stranica i nalaze se u zagrebu, ali takva pretraga rezultira samo stranicama i profilima koji se baš zovu “Izrada web stranica Zagreb” ili sadrže te riječi u nazivu.

To daje jako ne profesionalnu sliku o vama. Zamislite da se Appleova službena stranica zove “Apple – Super računala za kul ljude u Americi”.

Naravno, “Apple Inc.” izgleda puno ozbiljnije, što nas dovodi do slijedeće točke.

4. Ne izgledate profesionalno

Zamislite da ste se susreli sa utjecajnom osobom u vašem području i potencijalnim klijentom. Koje od ovog dvoje izgleda profesionalnije :

http://www.facebook.com/ime-firme ili www.ime-firme.com

Budimo iskreni, firma bez web stranice ne izgleda kao firma.

Vaša web stranica ili blog su vaš imidž te će vas predstaviti kao profesionalca. Svatko može napraviti Facebook stranicu, ali malo ljudi znaju kako imati uspješan blog i kvalitetnu web prisutnost.

5. Niste vlasnik vaše stranice

Sa FB stranicom vi zapravo “iznajmljujete” prostor na Facebooku te morate igrati prema njihovim pravilima.

Ako Facebook odluči naplaćivati mjesečnu naknadu za stranice sa preko 5000 fanova ili pak ugasiti sve stranice koje sadrže ne primjeren sadržaj prema novom pravilniku, vi tu ne možete učiniti ništa jer nemate niti kontrolu niti utjecaj na njihove odluke.

Kao pravi primjer, Facebook od nedavno ne dopušta oglase sa slikama na kojima tekst zauzima preko 20% prostora. To je bila velika pljuska zato što ograničava vaše komunikacijske mogućnosti te ne možete puno reći sa 20% prostora za tekst.

Na vlastitoj web stranici vi postavljate pravila, jednostavno zato što je posjedujete.

Ukratko, imati Facebook stranicu je važno, ali nije pametno oslanjati se samo na nju kao glavni reklamu i rast vašeg posla.

Prethodni članak
Šta je digitalni marketing?
Slijedeći članak
Zašto je održavanje web stranica bitno?
Menu